Mintys apie olimpizmą

Ernstas Kuricijus (1814–1896): „Mums būtina perkelti į mūsų pasaulį, žėrintį tyromis ugnimis, senovės kultūros kilnumą, pasiaukojimą, patriotizmą, pasiryžimą aukotis dėl meno ir rungtyniavimo džiaugsmą, pranašesnį už visas gyvenimo jėgas“.

Lietuvos olimpinė akademija (LOA), Lithuanian olympic academy

Lietuvos olimpinė akademija (LOA), Lithuanian olympic academy

Teksto dydis

Apklausa

Kaip dažnai lankotės šioje svetainėje?
 

Lankomumas


Seminarai
Kvietimas į kvalifikacijos tobulinimo seminarą „Olimpizmo idėjos ugdant mokinių bendrąsias kompetencijas“ PDF Spausdinti El. paštas
2014 kovo 28, 07:01 (penktadienis)

Norėdami padėti pedagogams geriau susipažinti su olimpizmo ir neformaliojo ugdymo principais bei galimybėmis, juos taikyti darbe su jaunimu, Lietuvos tautinis olimpinis komitetas, Lietuvos olimpinė akademija ir Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras, įgyvendindamas Vaikų ir jaunimo olimpinio ugdymo projektą, kviečia bendrojo ugdymo įstaigų mokytojus dalyvauti mokymuose „Olimpizmo idėjos ugdant mokinių bendrąsias kompetencijas“.

Mokymuose gali dalyvauti tik projekto „Vaikų ir jaunimo olimpinis ugdymas“narių, bendrojo ugdymo įstaigų pedagogai, dirbantys su vaikais ir jaunimu.

Mokymus finansuoja Lietuvos olimpinė akademija.

Mokymai suskirstyti į etapus.
I etapas: 2014 m. gegužės 5-6 d. – mokymai;
II etapas: 2014 m gegužės 12 d. - rugsėjo 24 d. – dalyvių praktika;
III etapas: 2014 m. rugsėjo 25-26 d. - mokymai.

Dalyvio anketą užpildyti galima iki 2014 m. balandžio 25 d. ir atsiųsti el. paštu Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo Spam'o, jums reikia įjungti Javaskriptą, kad matytumėte tai

Mokymų kvietimą ir dalyvių anketą rasite paspaudę čia.
 
2013-11-28 vyko kvalifikacijos tobulinimo seminaras „Gerosios patirties sklaida įgyvendinant Vaikų ir jaunimo olimpinio ugdymo projektą“ PDF Spausdinti El. paštas
2013 gruodžio 02, 09:08 (pirmadienis)
2013 m. lapkričio 28 d. Pasvalio Lėvens pagrindinėje mokykloje įvyko kvalifikacijos tobulinimo seminaras „Gerosios patirties sklaida įgyvendinant Vaikų ir jaunimo olimpinio ugdymo projektą“.
Sveikinimo žodžius organizatoriams ir dalyviams tarė: Pasvalio Lėvens pagrindinės mokyklos direktorė Lina Rauckienė, 2008 m. Pekino olimpinių žaidynių sidabro laimėtojas Edvinas Krungolcas, Pasvalio rajono savivaldybės vicemeras Povilas Balčiūnas, Lietuvos olimpinės akademijos referentas olimpiniam švietimui Gintautas Igliukas.
Iškilmingo atidarymo metu dalyvius sveikino ritminių šokių grupė, vadovaujama mokytojos Dalios Norvydienės. Mokinė Miglė Kučinskaitė sudainavo Alicia Keys - Girl on Fire dainą. Pradinių klasių mokiniai pristatė drugelių kolekciją, kuriai vadovavo Diana Tučaitė ir Audrutė Vyčienė. Vėliau visi dalyviai turėjo progą pasiklausyti Pasvalio Lėvens pagrindinės mokyklos himną, kurį atliko mokyklos ugdytiniai.
Skaityti daugiau...
 
Seminaras „Olimpizmo idėjos ugdant mokinių bendrąsias kompetencijas“ PDF Spausdinti El. paštas
2013 rugsėjo 30, 10:07 (pirmadienis)
2013 m. rugsėjo 26–27 d. Trakuose, viešbučių ir konferencijų centre Trasalis, vyko projekto „Vaikų ir jaunimo olimpinis ugdymas“ kvalifikacijos tobulinimo seminaras „Olimpizmo idėjos ugdant mokinių bendrąsias kompetencijas“.
Skaityti daugiau...
 
Seminaras „Vaikų ir jaunimo Olimpinis ugdymas šalies mokymo įstaigose“ PDF Spausdinti El. paštas
2012 lapkričio 12, 11:37 (pirmadienis)
Vis didesnį mokyklų skaičių apima Olimpinio ugdymo programa. Vis daugiau mokytojų ir moksleivių susipažįsta su programa ir joje dalyvauja.
Taigi 2012 metų lapkričio 7 d. Ignalinos sporto ir pramogų centre įvyko integruota olimpinė diena ir respublikinis seminaras „Neformaliojo sportinio ugdymo metodai įgyvendinant Olimpinio ugdymo programą“. Jos iniciatorius – Ignalinos gimnazija.
Kaip ir daugelis Lietuvos mokyklų, Ignalinos gimnazija projekte „Vaikų ir jaunimo Olimpinis ugdymas šalies mokymo įstaigose“ vykdo vaikų ir jaunimo Olimpinę programą. Tai buvo jau ketvirtoji Ignalinos gimnazijos inicijuojama olimpinė diena. Renginyje ir seminare dalyvavo svečiai iš įvairių Lietuvos miestų bei atstovai iš Ignalinos.
Renginys prasidėjo olimpinės vėliavos įnešimu, skambėjo antikinos motyvais ir dvasia dvelkianti melodija, buvo sušoktas iškilmingas ugnies šokis. Olimpinį aukurą uždegė Ignalinos gimnazijos moksleivės. Skambėjo Ignalinos gimnazijos mokinių šioms žaidynėms sukurtas olimpinis himnas.
Ignalinos gimnazijos 4-ųjų olimpinių žaidynių atidarymo proga sveikinimo žodį tarė svečiai: Kūno kultūros ir sporto departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės Kūno kultūros ir sporto strategijos skyriaus vyriausioji specialistė Inga Gerulskienė, linkėdama šią olimpinę dvasią išlaikyti visus metus bei tikėdamasi, kad visa tai, kas vyks šių žaidynių metu, mokiniai pritaikys kasdieniame gyvenime. Už priėmimą dėkojo ir Ignalinos gimnazijos direktorei Valentinai Čeponienei, bei kūno kultūros vyr. mokytojai–koordinatorei Aušrai Čeponienei padėkos raštus už pagalbą Ignalinos gimnazijoje organizuojant seminarą „Neformaliojo sportinio ugdymo metodai įgyvendinant Olimpinio ugdymo programą“ įteikė Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro Neformaliojo vaikų švietimo mokytojų kompetencijų skyriaus metodininkė Rytė Bareckaitė ir Lietuvos Olimpinės Akademijos referentas olimpiniam ugdymui Laurynas Gaižutis. Atvykusius svečius ir olimpinių žaidynių dalyvius sveikino Ignalinos gimnazijos direktorė Valentina Čeponienė, olimpinio judėjimo pradininkai – Aldona Slidžiauskienė ir Vytautas Motiejonis. „Džiaugiuosi, kad idėjos iš senų laikų gyvuoja dar šiomis dienomis“, - kalbėjo Aldona Slidžiauskienė.
Seminaro pirmosios dalies metu buvo pristatyti pranešimai: „Ignalinos gimnazijos olimpinio ugdymo programos įgyvendinimo patirtis“, kurį parengė Ignalinos gimnazijos kūno kultūros vyr. mokytoja Aušra Čeponienė, bei Ignalinos gimnazijos kūno kultūros mokytojo Viktoro Češulio pranešimas „Grindų riedulys – nauja sporto šaka Ignalinoje. Ateities perspektyvos“. Po seminaro pirmosios dalies renginio svečiams ir dalyviams buvo pristatyta sportine tematika susijusi ekspozicijų paroda Ignalinos gimnazijoje. Antrosios dalies metu Kauno „Varpo“ gimnazijos kūno kultūros mokytoja metodininkė Audra Vilūnienė pristatė praktinį pranešimą „Žaidimai įvadinėje neformalaus fizinio ugdymo pratybų dalyje“ bei Lietuvos sporto universiteto Sveikatos, fizinio ir socialinio ugdymo katedros lektorė, Kūno kultūros studijų programos direktorė, Kauno Tado Ivanausko vidurinės mokyklos kūno kultūros mokytoja metodininkė Laima Trinkūnienė pristatė pranešimą „Neformalus fizinis ugdymas mokykloje: šokinėjimo per ilgą šokdynę varžybų organizavimo ypatumai (teorinis ir praktinis aspektai)“.
Taigi seminaras pavyko, jis buvo gerai suorganizuotas, turiningas ir praplėtė jo dalyvių kultūrinį akiratį bei profesinę patirtį. O svarbiausia, kad seminaro dalyviai pasisėmė naujų įdėjų, kaip gerinti ir plėtoti Olimpinį ugdymą mūsų šalies mokyklose.

Laurynas Gaižutis

 
Palangos seminaro „Per sportą – į lyderystę“ įspūdžiai PDF Spausdinti El. paštas
2011 birželio 07, 09:41 (antradienis)


2011 m. gegužės 26-29 d. Palangos Senojoje gimnazijoje vyko projekto „Vaikų ir jaunimo olimpinis ugdymas šalies mokymo įstaigose 2011–2015 m“ seminaras „Per sportą – į lyderystę“. Seminarą organizavo Kūno kultūros ir sporto departamentas prie LRV, Lietuvos tautinis olimpinis komitetas, Lietuvos olimpinė akademija, Lietuvos mokinių ir studentų sporto, Ugdymo plėtotės centras, Lietuvos neformaliojo ugdymo asociacija, Palangos m. pagalbos mokiniui, mokytojui ir mokyklai centras, Palangos Senoji gimnazija. Seminarą koordinavo LTOK olimpinio švietimo komisijos darbo grupė. Į seminarą buvo pakviesti projekte dalyvaujančių mokyklų, sėkmingai įgyvendinančių olimpinio ugdymo programas savo bendruomenėse, koordinatoriai, atstovai – pagrindiniai šios veiklos organizatoriai. 
Seminarą vedė lektoriai – Lietuvos neformaliojo ugdymo asociacijos Valdybos pirmininkas Donatas Petkauskas ir Valdybos narys Nerijus Miginis. Lektoriai turi sukaupę nemenką darbo su paaugliais ir jaunimu patirtį šalyje ir užsienyje. Seminaro dalyviams jie pateikė neformaliojo ugdymo metodinius principus. Vertingiausia seminaro ypatybė – pedagogai praktiškai išbandė daug metodų, mokėsi refleksijos ir kiekvienas dalyvis asmeniškai, pateikdamas konkrečius argumentus, vertino mokymų procesą. Daug žinių ir praktinių įgūdžių pedagogai įgijo, siekiant sėkmingai dirbti su vaikais ir jaunimu savanorystės, lyderystės ir tolerancijos srityse.
Svarbu jauną žmogų parengti gyvenimui taip, kad jis žinotų, gebėtų ir turėtų nuostatą, kaip reikės išgyventi pilname iššūkių suaugusiųjų gyvenime. Neformaliojo ugdymo esminiai akcentai: žinios – gebėjimai – nuostatos ir metodiniai pasirinkimai. Užduotis pedagogas privalo parinkti tokias, kurias įmanomas atlikti, sukurti palankias darbo sąlygas, leisti dirbti patiems ir priimti sprendimus, patarti, kad jie visada gali gauti pagalbą iš grupės draugų, mokytis dirbti grupėje pedagogai, kiti suaugusieji organizuojantys veiklą neturi siekti tapti lyderiais, bet turi būti lygiaverčiai partneriai su vaikais ir jaunimu. Galima leisti jaunimui ir suklysti, bet būtina padėti mokytis iš klaidų. Gyvenime labai svarbus yra asmeninis patyrimas, pritarimas projektuojamai atlikti veiklai, veiklos aptarimas – refleksija, išvados ir pritaikymas praktikoje.
Labai įdomu buvo išklausyti ir padiskutuoti su Palangos Senosios gimnazijos kūno kultūros mokytoja eksperte Dalia Rakauskiene, gimnazijos mokinių parlamento prezidente ir krepšinio komandos kapitonu, kokia yra darbinė lyderio pozicija mokinių ir mokytojos akimis. Prezidentės nuomone, lyderiavimas nėra vieno asmens egzistavimas bendruomenėje. Jis turi dirbti su komanda ir koordinuoti jos veiklą. Toks lyderis turi nuolat tobulėti, mokėti susikalbėti, priimti spendimus, turi turėti ugnelę, kuri skatintų dirbti kitus.
Gimnazijos krepšinio komandos kapitonas labai aukštai vertino tokias savybes, kaip pasitikėjimą savo jėgomis, mokėjimą lemiamu momentu priimti teisingus sprendimus, mokėti vadovauti komandai, įgyvendinant trenerio sumanymus, ir būti aikštelėje pagrindinio komandos lyderio – trenerio dešine ranka. Mokytoja Dalia teigė, kad laikai keičiasi ir reikalauja naujo lyderio – greičiau mąstančio, duodančio labai apgalvotus nurodymus, mokėti tolerantiškai bendrauti, pereiti nuo valdymo prie vadovavimo, bendradarbiavimo, nuo abejingumo prie entuziazmo. Kad tai vyktų, reikia daryti įtaką ne tik mokiniams, bet ir kolegoms mokytojams, pasinaudoti jų gebėjimais, nes lyderystė neprasideda ir nesibaigia viršūnėse. Būti lyderiu nėra lengva, bet kasdien kiekvienas mokytojas ir mokinys turi progą juo tapti. Vaikams didžiausią įspūdį daro ne tai, ką sakome, bet tai, ką darome. Su jais reikia bendrauti labai nuoširdžiai. Atėjo laikas bendravimui suteikti prioritetą, sukūrus palankią aplinką ir būnant atviriems su tais, su kuriais bendraujame. Vaikai turi žinoti, kad jie yra svarbūs ir mylimi. Bendraujant būtina siekti aktyvaus kiekvieno grupės, klasės nario dalyvavimo, leisti išsakyti savo idėjas, mokytis susitarti dėl bendrų sprendimų. Svarbiausia neformaliojo ugdymo tikslas sporto srityje mokykloje – organizuoti mokinių ugdymą per sportą, kur konkurencija trukdo, o bendradarbiavimas padeda. Nereikėtų mokinių lyginti su kitais, su geriausiais, bet lyginti su pačiu savimi – t. y. „šiandien padariau geriau nei vakar“. Negalima skubėti, būtina pamatyti kiekvieną žmogų grupėje, išklausyti.
2011 m. gegužės 28-29 d. buvo sudarytos visos sąlygos pedagogams dalyvauti festivalio „Sportas visiems“ renginiuose.

Nijolės Sližauskienės, Lietuvos olimpinės akademijos tarybos narės inf.

 



Nuotraukoje – iš kairės į dešinę:
Roma Gydrienė, Mažeikių lopšelis darželis Buratinas;
Dalia Šklėriūtė, Prienų Žiburio gimnazija;
Ieva Vaicekauskienė, Molėtų pagrindinė mokykla;
Aušra Čeponienė, Ignalinos rajono gimnazija.
 

 

Nuotraukoje – iš kairės į dešinę:
Janina Brundzienė, Lietuvos tautinis oliminis komitetas;
Rytė Bareckaitė, Lietuvos mokinių ir studentų sorto centras;
Inga Gerulskienė, Kūno kultūros ir sporto departamentas prie LRV;
Jonas Varkulevičius, Radviliškio Lizdeikos gimnazija;
Nijolė Sližauskienė, Lietuvos mokinių ir studentų sorto centras.

 
<< Pradžia < Ankstesnis 1 2 Kitas > Pabaiga >>

Puslapis 1 iš 2
 
Joomla 1.5 Templates by Joomlashack