51-oji Tarptautinės olimpinės akademijos jaunimo sesija

51-oji Tarptautinės olimpinės akademijos jaunimo sesija

2011 07 07


2011-06-26–07-07 dienomis Senovės Olimpijoje vyko Tarptautinės olimpinės akademijos (IOA) jaunimo sesija. Eilinėje jau 51-ojoje sesijoje dalyvavo 185 dalyviai, deleguoti 98 šalių nacionalinių olimpinių akademijų arba komitetų.
Iškilmingame sesijos atidaryme Atėnuose ant Pnikso (Pnyx) kalno dalyvius pasveikino Tarptautinio olimpinio komiteto (IOC) prezidentas Žakas Rogas (Jacques Rogge) ir IOA prezidentas Isidoras Kouvelas (Isidoros Kouvelos).
Senovės Olimpijoje vykusioje sesijoje dalyviai išklausė 14 pranešimų, atskiros dalyvių grupės diskutavo įvairiais olimpinio sąjūdžio klausimais. Ketvirtoji diskusijų grupė, kurioje buvo Lietuvos olimpinei akademijai (LOA) atstovavęs LOA tarybos narys Edgaras Abušovas, diskutavo šiais klausimais: Ar olimpizmas aktualus visiems visuomenės sluoksniams? Kokios strategijos galėtų padėti įgyvendinti olimpinį švietimą? Kaip mes galėtume būti atsakingi už lygybės olimpinės vertybės išlaikymą dirbdami mokytoju/treneriu (arba sporto administratoriumi)? Kaip galima išlaikyti lygybės ir pagarbos olimpines vertybes siekiant didelio meistriškumo?
Vienuoliktosios diskusijų grupės ir sesijos koordinatorė buvo Graikijos Peloponeso universiteto ir Tarptautinės olimpinės akademijos magistrantūros programos „Olimpinės studijos, olimpinis švietimas, olimpinių renginių organizavimas ir vadyba“ studentė lietuvė Vita Balsytė. Ši grupė aptarė olimpinio sąjūdžio tikslus ir olimpinio švietimo padėtį dalyvių šalyse, buvo pateiktos olimpinio švietimo plėtotės ir tobulinimo gairės, olimpinio švietimo programos kūrimo etapai, taip pat išnagrinėti vaikų teisių apsaugos sporte klausimai. 
Sesijos dalyviai aplankė Atėnus, Delfus, Senovės Olimpiją, stadioną, kuriame buvo vykdomos Olimpijos žaidynės, padėjo vainiką prie paminklo, kur ilsisi šiuolaikinio olimpinio sąjūdžio įkūrėjo Pjero de Kuberteno (Pierre de Coubertin) širdis. Sesijos dalyviai turėjo galimybę dalyvauti stalo teniso, krepšinio, futbolo, teniso, tinklinio, plaukimo ir lengvosios atletikos varžybose. Varžybos vyko laikantis olimpinių principų.
Laisvalaikiu buvo organizuojami socialiniai vakarai, kurie skatina domėtis kitomis kultūromis bei gerbti ir vertinti kultūrų skirtumus.
Sesijos pabaigoje kiekvienam dalyviui buvo įteiktas dalyvio diplomas, pasirašytas IOA prezidento I. Kouvelo ir IOA dekano K. Georgiadžio (K. Georgiadis).

Sesijos pranešimai anglų kalba:
1. The Educational Programs of the International Olympic Truce Centre (Dora Pallis (GRE), Deputy Director of the International Olympic Truce Centre)
2. The Establishment of the NOAs and their role in Olympic Education (Prof. Maria Bulatova (UKR), President of the National Olympic Academy of Ukraine)
3. Influences affecting the establishment of the IOA (Carl & Liselott Diem) (Prof. Dr Jurgen Buschman (GER), Executive Director of the Carl Diem Institute, Professor at the German Sport University in Cologne)
4. The Master’s Degree Programme on Olympic Studies “Olympic Studies, Olympic Education, Organization and Management of Olympic Events ( Prof. Kostas Georgiadis (GRE), University of Peloponnese, Honorary Dean of the International Olympic Academy) 
5. Pierre de Coubertin, the embodiment of the Olympic educator (Jean Durry (FRA), Writer, Historian on Sport and Olympism, Member of the IOC Commission for Culture and Olympic Education)
6. The 50 years of the International Olympic Academy: Planning, Organization and Implementation of Education Programs ( Prof. Kostas Georgiadis (GRE), University of Peloponnese, Honorary Dean of the International Olympic Academy)
7. How does the IOA correspond to Pierre de Coubertin’s vision? (Norbert Müller (GER), University of Mainz, President of the International “Pierre de Coubertin” Committee)
8. The archaeological excavations in Olympia and the Olympic Movement: recent research and questions of interaction (Prof. Reinhard Senff (GER), Scientific Director of the German Archaeological Institute)
9. The transformation of our society into a global network and its impact to the Olympic Movement(Prof. Lamartine DaCosta (BRA), Professor of the University of Gama Filho - Rio de Janeiro).
10. The role of the National Olympic Committees and the National Olympic Academies in Olympic Education (Ms Helen Brownlee (AUS), Member of the Executive Board of the NOC of Australia, Member of the IOC Commission for Culture and Olympic Education)
11. The fine art workshop in the educational process of the IOA (Mr Kevin Whitney (GBR), Olympic Artist)
12. Olympic Games & International Politics: Olympic Games through International Politics or International Politics through the Olympic Games (Prof. Dionyssis Gangas (GRE), Director of the International Academy) 
13. Olympism as a social and educational tool in global societies (Alexandre Mestre (POR) Sport Lawyer, NOA Board Member of Portugal)
14. The UN and the IOC, a partnership for development (Wilfried Lemke (GER) Special Adviser to the Secretary-General on Sport for Development and Peace)

Norėdami atsisiųsti sesijos pranešimų vertimą prancūzų kalba spauskite čia.