Įspūdžiai iš Tarptautinės olimpinės akademijos 57 – osios tarptautinės jaunųjų dalyvių sesijos

• Titulinis
  • Naujienos

2017 07 11

Birželio 17 – liepos 1 dienomis vyko Tarptautinė olimpinės akademijos sesija. Ji vyko senajame Olimpijos miestelyje, kur buvo Olimpinių žaidynių pradžia. Sesijos metu teko susipažinti su antikinės Graikijos kultūra, tradicijomis ir vertyvėmis, buvo aplankyti įvairūs muziejai, senovinis Delfų ir Olimpijos miesteliai. Vyko paskaitų ciklas, kurias skaitė garsūs įvairių šalių dėstytojai. Taip pat buvo galimybė susipažinti ir išklausyti Olimpinių žaidynių dalyvių patirtį ir įspūdžius.
Po paskaitų turėjome grupinius projektus, reikėjo sugalvoti mums rūpimus klausimus ir į juos surasti atsakymus. Vyko daug diskusijų, nes mano grupėje buvo 11 žmonių ir visi mes buvome iš skirtingų šalių, skirtingų tikėjimų ir skirtingai susiję su Olimpiniu judėjimu. Buvo įdomu išklausyti įvairių pasakojimų, kaip olimpizmas skleidžiamas skirtingose šalyse. Tačiau dažnai problemos kiekvienoje šalyje buvo panašios, trūkumas švietimo ir valdžios pagalbos.
Olimpinės sesijos metu vyko ne tik paskaitos ar ekskursijos, bet buvo sporto ir menų renginiai. Visi norintys galėjo varžytis tinklinyje, futbole, krepšinyje ar stolo tenise. Aš pats žaidžiau krepšinį. Komandos buvo sudarytos mišrios (4 merginos ir 4-5 vaikinai). Žaidėmė klasikinį krepšinį 5 prieš 5, aikštėle turėjo būti nemažiau 2 merginų vienu metu. Teko žaisti prieš Albanijos rinktinės narį, Norvegijos aukšiausios krepšinio lygos žaidėją. Turnyras vyko 4 dienas ir mano komanda užėmė garbingą III vietą. Taip pat, buvo surengtos lengvosios atletikos žaidynės, kuriose dalyvavo beveik visi. Visi norintys galėjo dalyvauti šokių, menų, dainavimo pamokose. Po šių pamokų, suorganizuotas renginys, pristatyti tai, ką menų laiku padarė, kaip išmoko šokti ar dainas kokias moka.
Stovykloje dalyvavo virš 150 žmonių iš 88 skirtingų šalių. Todėl kiekvienas vakaras buvo įdomus, nes laisvu laiku buvo galima susipažinti su įvairiausiais žmonėmis. Visi buvo draugiški, linksmi, noriai bendraujantys, tačiau kiekvienas individualybė – turintis kažko tokio, ko kiti neturi ir dėl to labai smagu su jais pabendrauti ir užmezgti šiltus santykius.
Dvi savaitė stovykloje prabėgo labai greitai, visi susidraugavo, todėl sunku buvo išsiskirti. Bet šios dvi savaitė paliko nepamirštamus įspūdžius, bei suteikė galimybę dar giliau pažinti Olimpines vertybes, kurias stengsiuosi perteikti savo draugams, pažystamiems ar naujai sutiktiems žmonėms. Kaip vienas dėstytojas pasakė: „nereikia stengtis supažindinti su Olimpinėmis vertybėmis didelę auditoriją, užteks bent vieno žmogaus, kuris patikės, tada vertybės galės toliau gyvuoti“ . Kas be ko, po šios sesijos susiradau tiek draugų, kad nevaržomai galėčiau pakeliauti ir daugelyje valstybių turėčiau geriausius gidus – savo draugus.
Dėkoju LOA, kad suteikė man galimybę išvykti į Tarptautinės olimpinės akademijos 57 sesiją.

Ernestas Vaitkevičius

57 – ojoje IOA tarptautinėje jaunųjų dalyvių sesijoje dalyvavo 88 pasaulio šalių atstovai iš viso 150 dalyvių. Dvi fantastiškos ir nepamirštamos savaitės, kurių metu susipažinau su skirtingų tautų, kultūrų atstovais. Tokia patirtis, kuri išliks atminty.
Bet nuo pradžių...
Šiais metais LOA atrinko du lietuvius, kurie galėjo atstovauti Lietuvai šioje sesijoje. Tie laimingieji buvo aš ir mano kolega Ernestas. Taigi kartu su Ernestu, turėjome neįkainojamą galimybę susipažinti su olimpiniu judėjimu, aplankyti svarbiausias istorines vietas, pasivaikščioti takais, kuriais vaikščiojo pirmieji olimpiečiai.
Pirmosios pažintys su dalyviais prasidėjo tik lėktuvui nusileidus. Oro uoste mus pasitiko sesijos organizatoriai ir kiti ką tik atvykę dalyviai, tarp kurių buvo Šveicarijos, Arubos, Albanijos, Ekvadoro ir JAV atstovai. Visi dalyviai buvo geranoriški ir pozityviai nusiteikę. Pagrindiai klausimai buvo: Iš kur tu? Kodėl tu čia? Ką veiki savo šalyje?
Atėnuose praleidome dvi dienas. Deja, Atėnai pasitiko mus lietingai ir planai nuvykti į Akropolį ir Panathenaic stadioną buvo atšaukti. Vis tik nuvykome į Akropolio muziejų. Po ekskursijos turėjome šiek tiek laisvo laiko, o vėliau mūsų laukė oficiali atidarymo ceremonija, ant nuostabaus Pnyx kalno su vaizdu į Akropolį. Mums neįtikėtinai pasisekė, nes atidarymo ceremonijos metu lietus nustojo lyti ir „išlindo“ saulė. Tai buvo itin įdomus ir iškilmingas renginys, kurio metu kalbas sakė tokie svečiai kaip Tarptautinės olimpinės akademijos prezidentas p. Michael Fyzsentzidis, Taprtautinio olimpinio komiteto garbės narys Lambis V. Nikolaou, Graikijos olimpinio komiteto prezidentas p. Spyros Capralos ir Graikijos kultūros ir sporto ministro pavaduotojas p. Georgios Vasileiadis. Tarp kalbų turėjome galimybę pasiklausyti gyvai atliekamų graikiškų dainų.
Pirmadienį iš ryto visi būriavomės prie autobusų, kuriais pajudėjome į Olimpiją. Kelionė truko apie keturias valandas. Pakeliui užsukome į mistišką senovės šventovę Delphi. Tai garsi šventovė, kurioje dėl svarbių sprendimų konsultuodavosi orakulas. Graikai Delphi laikė pasaulio centru.
Pagaliau atvykę į Olimpiją, įsikūrėme ir kitą dieną mūsų laukė paskaitos, diskusijų grupės ir dar daug naujų pažinčių. Paskaitų metu turėjome galimybę labiau susipažinti su olimpiniu judėjimu, filosofija, išsikeltais tikslais, iššūkiais, kuriuos patiria olimpinis judėjimas šiandien. Išsamiai buvo aptartas olimpinio švietimo vaidmuo, užtikrinant geresnį valdymą, tobulėjimą ir olimpinio judėjimo sklaidą pasaulyje. Man tai buvo itin naudinga ir įdomi informacija, kurią galėsiu pritaikyti savo darbe. Didelį įspūdį padarė IOC garbės nario dr. Sam Ramsamy paskaita apie politiką ir valdymą olimpiniame judėjime. Labai patiko motyvuojanti jo mintis, kad sporto vaidmuo yra itin aktualus šiandien, atsižvelgiant į pasaulio realijas ir vykstančius globalius pokyčius. Todėl sporto organizacijos visame pasaulyje turi dirbti, stengiantis išlaikyti žmonių pasitikėjimą sportu.
Po paskaitų mus paskirstė į vienuolika diskusijų grupių, kuriose kėlėme klausimus, susijusius su olimpinių žaidynių tvarumu ir ilgalaike nauda žaidynes organizuojantiems miestams. Diskutavome ir dalinomės skirtinga šalių patirtimi, taip pat paruošėme pasiūlymus IOC, kas galėtų būti tobulinama ir ko reiktų atsisakyti. Vėliau savo paruoštas prezentacijas pristatėme kitiems sesijos dalyviams.
Tarp mokslų turėjome galimybę dalyvauti sportinėse veiklose ar meninėse inciatyvose. Aš pasirinkau dalyvauti meninėse dirbtuvėse, kurių metu kūrėme aplikacijas marškinėliams. Tai buvo labai įdomi patirtis, kurios metu sportas susijungė su menu. Projekto ašis buvo – teisėjas, todėl marškinėlių aplikacijos turėjo būti susijusios su varžybų teisėjais. Svarbu buvo atvaizduoti, su kokiomis problemomis ir iššūkiais susiduria teisėjai, ką suteikia teisėjo statusas. Vėliau sukūrėme ir projekto pristatymo filmuką.
Birželio 23 dieną kartu su Olimpijos miestelio gyventojais minėjome Olimpinę dieną. Diena prasidėjo labai labai anksti – 5 val. ryto netoli stovyklos 30 minučių kopėme į kalną pasitikti saulės. Po pietų dalyvavome Olimpinės dienos  bėgime, 32 laipsniai karščio buvo gana didelis iššūkis.
Sesijai įpusėjus, dalyvavome įvairiose sportinėse varžybose taip pat Olimpinio deglo estafetės metu turėjome galimybę nešti olimpinę vėliavą ir deglą. Kartu su kitais sesijos dalyviais nešiau vėliavą.
Tačiau viskas turi pabaigą, ne išimtis ir ši jaunimo sesija. Uždarymo ceremonija buvo išties jaudinanti, kalbas sakė grupių koordinatoriai, lektoriai ir Tarptautinės olimpinės akademijos prezidentas p. Michael Fyzentzidis, kurias lydėjo audringi aplodismentai.
Kiekvienam sesijos dalyviui buvo įteiktas diplomas, patvirtinantis dalyvavimą sesijoje.
Tai buvo viena geriausių mano patirčių. Pokalbiai apie Olimpinį judėjimą, patiriamus iššūkius tarptautiniame lygmenyje ir ką galėtume padaryti nacionaliniame lygmenyje, kad užtikrintume Olimpinio judėjimo tvarumą ir tobulėjimą, ne tik paskaitų ir diskusijų metu, bet ir prie pietų ar vakarienės stalo buvo motyvuojantys ir įkvepiantys.
Noriu padėkoti LOA už suteiktą galimybę susipažinti su olimpiniu judėjimu „iš pirmų lūpų“, susitikti ir susipažinti su žmonėmis, kurie mane įkvėpė ir motyvavo tiek darbinėje veikloje tiek asmeniškai.